Szponzorált tartalom
Aki a Google hirdetésen gondolkozik, annak először azt kell tudnia, hogy a keresőóriás a találati listájának az elején és a végén megjelenített hirdetések úgy is néznek ki, mint a Google találatok, csak azoknál még ott van a kis hirdetés tábla. Ez jelzi az Adwords hirdetés meglétét és ezzel tudhatja az ember, hogy igazából nem organikus találatról van szó, hanem valaki fizetett azért, hogy ez a találati lista elején szerepeljen. Nem szabad azt sem elfelejteni, hogy az Adwords hirdetés sikerességének titka abban rejlik, hogy ezek keresési kulcsszavakhoz köthetők.
Ha valaki az Adwords hirdetés mellett dönt, akkor kötelezően meg kell adja, hogy milyen kulcsszavakra jelenjen az meg. Amikor egy adott weboldal például számítógépeket forgalmaz, megadhatja a PC, laptop, szamitógep kifejezéseket. Gyakran megéri a helytelenül írt kulcsszavakat is bevenni a hirdetésbe, ugyanis sokan vannak, akik így keresnek rá valamire vagy nem használnak ékezeteket. Az Adwords hirdetés alapja, hogy amikor valaki az egyik, a hirdető által megadott kulcsszót beírja a Google keresőbe, a reklám megjelenik neki a találati lista előtt vagy mögött.
Ezáltal lehet kiemelt helyre kerülni keresőoptimalizálás nélkül is. Mivel napjainkban a nélkülözhetetlen SEO ár ténylegesen kedvező, ezt a lehetőséget is komolyan fontolóra kell venni. Sohasem szabad elfelejtse egy cégvezető, hogy a SEO ár rengeteg mindentől függ. Idetartozik például a piackutatás is. Egy új online shopnál rengeteg eldöntendő kérdés és feladat van, amik befolyásolják az árat. Ide sorolható például, hogy hány és milyen menüpontok lesznek az oldalon, mennyi termékkategória lesz és hogyan nevezi el a tulaj a termékeket.
Nem szabad kihagyni a termékleírásokat és azt sem, hogy lesz-e blog a webáruházon belül, illetve abban milyen témákról fognak szólni a cikkek. Gyakran a cégvezetők úgy vélik, hogy a saját kezükbe veszik az irányítást, arra hivatkozva, hogy ők ismerik a legjobban a saját vállalkozásukat. A szakértők tapasztalata szerint azonban a tulajok egyáltalán nem ismerik a célcsoportjukat, és nem tudnak eredményesen kommunikálni velük. Ezért a SEO ár befolyásoló tényezője még a szaki végezte piackutatás is.